نوشته‌ها

راهکار علی خامنه ای برای تثبیت و تضمین ماندن در راس قدرت
این فرضیه ای است که من مدتی است درخصوص بازی‌ سیاسی در خصوص راس هرم قدرت در ایران راجع به آن فکر می‌کنم، راه کار علی خامنه ای برای باقی ماندن در قدرت!
بازدید : 61 بار | نوشته شده در 2024-02-12
درباره طوفان الاقصی و طرفداران فلسطین و اسرائیل
نگاهی به تفسیر فراگیر محکومیت افکار جمعی مسلمان و غیرمسلمان در واکنش به وقوع واقعه طوفان الاقصی، مشخص می‌کند که تمایل به پیوستن به جریان‌های جمعی و از خودبیگانی در جوامع مدرن بسیار رواج دارد.
بازدید : 86 بار | نوشته شده در 2023-11-01
ممنوع التصویری بازیگران زن سینما و تلویزیون
چند روز پیش، لیست ممنوع‌الکاری برخی از بازیگران معروف سینمای کشور منتشر شد. گویا این افراد به عنوان سرمایه‌های اجتماعی مهم شناخته نمی‌شوند، هر چند برای رسیدن به جایگاهی که دارند، وقت و هزینه‌های زیادی صرف شده است. چالب اینکه  در قوانین کشور حداقل در حال حاضر ممنوعیت شغلی بر اساس دلایل سیاسی یا ایدئولوژیک و یا حتی حجاب گنجانده نشده است.
بازدید : 85 بار | نوشته شده در 2023-10-30
در باب مصاحبه اعلم الهدی با سایت عصر ایران
حداقل من تا به زمان انتشار این مصاحبه در عصر ایران به این صراحت تعیین تکلیف حکومت با واژه مردم نشنیده و نخوانده بودم. اگر کسی مثالی با این صراحت دارد مرا راهنمایی کند. به همین دلیل دوران تعیین تکلیف جمهوری اسلامی با مردم برای من به زمان پیش از این مصاحبه و پس از این مصاحبه تقسیم می‌شود.
بازدید : 86 بار | نوشته شده در 2023-09-14
آیا مشکل جمهوری اسلامی است...
مشکل جمهوری اسلامی هم نیست! جمهوری اسلامی خود معلول علت دیگری است به نام «جهل دینی» . نظام سیاسی مریض حاکم بر کشور، فقط نوک کوه یخ است که از آب بیرون زده است و مشکل بزرگتر زیر آب پنهان است. این نظام حاصل مشکل بزرگتری به نام جهل دینی است که به مراتب عمیق تر و حادتر از نظام سیاسی است.
بازدید : 96 بار | نوشته شده در 2023-08-12
از جمهوری اسلامی تشکر می کنم...
می‌خواهم نیمه پر لیوان را ببینم و با وجود همه معضلات و معایبی که به واسطه حکومت اسلامی در ایران تحت عنوان «جمهوری اسلامی» نصیب من و ما شده، از جمهوری اسلامی تشکر کنم
بازدید : 189 بار | نوشته شده در 2023-07-23
نه به حجاب اجباری
از نظر من روحانیتی که با سو استفاده از شرایط غیر عادی کشور در ابتدای انقلاب و جهل عامه نسبت به حقوق خود و اعتماد بی‌حد نسبت به لباس دین بر تن افراد، خود را در جایگاه فرستاده خدا و حتی خدا قرار داده و بدیهی‌ترین حقوق انسانی را سلب کرده، باید در محضر عدالت پاسخگو بوده و در صورت لزوم مجازات شود.
بازدید : 174 بار | نوشته شده در 2023-07-16
به بهانه ظهور مجدد پروژه غیرانسانی و ضد حقوق شهروندی گشت ارشاد
از نظر من روحانیتی که با سو استفاده از شرایط غیر عادی کشور در ابتدای انقلاب و جهل عامه نسبت به حقوق خود و اعتماد بی‌حد نسبت به لباس دین بر تن افراد، خود را در جایگاه فرستاده خدا و حتی خدا قرار داده و بدیهی‌ترین حقوق انسانی را سلب کرده، باید در محضر عدالت پاسخگو بوده و در صورت لزوم مجازات شود.
بازدید : 74 بار | نوشته شده در 2023-07-14
به انگیزه طراحی لباس برای فروشندگان خانم واحدهای صنفی
مثل اطفال صغیر، برای همه چیزمان تصمیم می‌گیرند و طراحی می‌کنند! آنچه می‌خوریم، آنچه می‌پوشیم و آنچه می‌سازیم. حجاب اجباری است، پوشش اجباری است...
بازدید : 194 بار | نوشته شده در 2023-05-14
یادداشتی بر مناظره مسعود درخشان و موسی غنی نژاد
حتما در یوتیوب ویدئوی مناظره دو اقتصاد دان داخلی موسی غنی نژاد و مسعود درخشان ، یکی طرفدار لیبرالیسم اقتصادی و دیگری معتقد به اقتصاد اسلامی را ببینید.
بازدید : 164 بار | نوشته شده در 2023-04-28
اندر محسنات بی حجابی
در برهه حساس کنونی و از دید یک آخوند مثبت اندیش، این آزادی انتخاب نوع پوشش و بی‌حجابی اختیاری خانمها، می‌تواند سرشار از فایده باشد؛ مهم این است که بتواند نیمه پر لیوان را ببیند.
بازدید : 154 بار | نوشته شده در 2023-04-14
حجاب اجباری و رابطه مردم و حاکمیت
برایم این همه اصرار برای اجرای فروع دین ، حیرت آور است؛ منظورم از فروع دین همان امر به معروف و نهی از منکر است، وگرنه حجاب اجباری که حتی در فروع دین هم نیامده است!
بازدید : 192 بار | نوشته شده در 2023-04-08
چرا می نویسم؟
نوشتن برای من مثل یک درمان شده است و من مینویسم برای خوددرمانی. به همین دلیل مهم نیست که چند نفر نوشته های مرا می خوانند؛ یک نفر هم بخواند کافی است. چیزهایی که می نویسم همان هایی هستند که راجع به آنها فکر می کنم...
بازدید : 254 بار | نوشته شده در 2022-12-29
حمید فرخ نژاد هم حق اعتراض دارد
چندی پیش حمید فرخ نژاد در اعتراض به رفتار نظام با مردم اقدام به اعتراض کرد...
بازدید : 255 بار | نوشته شده در 2022-12-20
تحریم جشنواره فجر
جشنواره های فجر را تحریم می کنم ...
بازدید : 270 بار | نوشته شده در 2022-12-06
12345