تحریم جشنواره فجر

تحریم جشنواره فجر
نوشته شده در 2022-12-06

جشنواره های فجر را تحریم می کنم ...

هموطنان عزیز، هنرمندان گرامی و همکاران محترم. بدیهی است تصمیم شما برای شرکت در هر رویدادی اعم از جشنواره‌ فجر به عهده خود شماست، این از اصول دموکراسی و آزادی های فردی است که من هم به آن اذعان دارم. اما آزادی بیان هم از اصول همان دموکراسی و حق انسانی است.
به عقیده من نظام فعلی کشور با عملکرد سالهای اخیر خود اعم از عدم اجرای صحیح و کامل قانون اساسی ، بی‌توجهی به خواسته‌های مردم، بی‌توجهی به وضعیت اقتصادی، سرکوب معترضان، بی‌احترامی به مخالفان، زندانی کردن منتقدان (اعم از هنرمند و سیاستمدار و خبرنگار)، محدود کردن آزادی‌های انسانی، تبعیض اجتماعی، اصرار بر سیاست‌های ضد بشری و ... فاقد مشروعیت است.
من معتقدم در حال حاضر شرکت در هر جشنواره حکومتی ، به خصوص جشنواره فجر که جشن سالروز پیروزی نظامی است که با توجه به موارد عنوان شده، مدتهاست نسبت به صاحبان اصلی کشور یعنی مردم جفا می‌کند، نشان‌ دهنده همراهی، جانبداری و تایید عملکرد همان نظام برگزار کننده است.
بنابراین به عنوان انسانِ معتقد به حقوق شهروندی و آزادی‌های اجتماعی و برای احترام به حقوق انسانی و نهایتاً به عنوان یک هنرمند و برای حمایت از همکاران معترض دربند، این جشنواره‌ها را تحریم می‌کنم.
نظر به دربند بودن هنرمندان و همکارانم همچون حمید پورآذری ، سهیلا گلستانی ، سیاوش خادم حسینی ، پژمان عبدی، ترانه علیدوستی... من بااستناد به اصل آزادی بیان از همکارانی که به هر طریقی در این جشنواره ها شرکت کرده یا برای برگزاری آن همکاری کنند، انتقاد خواهم کرد و حامی هنرمندان آزاده ای هستم که این جشنواره ها را به دلایلی که گفته شد، تحریم کنند.
پاینده باد ایران و زنده باد آزادی.

بازدید : 270 بار