آقا دولت مال مردم است...

آقا دولت مال مردم است...
نوشته شده در 2022-08-23

آقاي محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران. شما در يك نشست خبري يا مصاحبه سخناني راجع به حمايت از هنرمند و آثار هنري خاص، تبعيض بين هنرمندان و تعلق دولت و حكومت به قشري خاص بيان كرديد.

آقاي محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران. شما در يك نشست خبري يا مصاحبه سخناني راجع به حمايت از هنرمند و آثار هنري خاص، تبعيض بين هنرمندان و تعلق دولت و حكومت به قشري خاص بيان كرديد. خود را نماينده دولت جمهوري اسلامی ایران خوانديد و موظف به اجراي منويات آن. غافل از اينكه خود دولت منتخب و نماينده مردم است! گويا نمي دانيد كه هستيد، پس صلاح اين است زودتر استعفا دهيد!

باور نكردني است جهل شما نسبت به مقامي كه داريد! وزير_ارشاد هم كه به شما حكم معاونت داده اگر نسبت به جهل شما ناآگاه بوده كه واي بر او و اگر آگاه بوده كه واي بر ما!

البته ايشان هم چندي قبل نسبت به وظايف حكومت و دولت نسبت به مردم افاضات كردند و سطح شعور خود در اين خصوص را مشخص كردند. اما اين سطح از قلدري و گردنكشي شما در نوع خود عجيب است!

به شما پيشنهاد دادم استعفا دهيد، تا فرصت كافي داشته باشيد و مطالعه كنيد كه در چه مقامي منصوب شده بوديد؟ اصلا دولت چيست؟ رابطه مردم و دولت چيست؟ وزارت ارشاد اسلامی کجاست...

تا آن زمان كه فرصت مطالعه داشته باشيد، مختصرا عرض كنم، دولت منتخب مردم است و چون شما منصوب دولت هستيد موظف به خدمت به ملت هستيد، نه چيز ديگر!

 شما مستخدم در دولت مردم هستيد و استخدام شده ايد براي مردم كار كنيد، نه باورهاي خودتان و نه باورهاي شخصي ديگر. از طرفي متاسفانه معاون هنري وزارت ارشاد هستيد و طرف مستقيم هنرمندان. پس علاوه بر مردم بايد به هنرمندان خدمت كنيد و موارد مربوط به آنها را رفع و رجوع كنيد. حق تبعيض و انتخاب نداريد!

برادر محترم، معكوس شما، هنرمند مستخدم كسي نيست جز انديشه هاي خود. شما هم ولي نعمت و ارباب هنرمندان نيستيد. بنيان گذار حكومتي كه شما خود را نماينده آن مي دانيد به صراحت گفته: «... تواضع کنید به مردم. آقا دولت مال مردم است؛ بودجه مملکت از جیب مردم است؛ شما نوکر مردم هستید؛ دولتها خدمتگزار مردمند....»

پس دولتي كه شما برايش كار مي‌كنيد نوكر مردم است و شما نهايتا مستخدمِ نوكر ملت هستيد كه هنرمندان هم جزو آنها هستند. پس اينقدر قلدري و گردنكشي نكنيد!

اصغر فرهادی ، لوريس چكناواريان ، حسين كيانى ، نغمه ثمينى ، محمد رضایی راد ، ترانه عليدوستي ، نويد محمد زاده ... هنرمنداني هستند كه وزارت خانه اي كه شما مستخدم آن هستيد بايد به امور مربوط به آنها و هنرشان بپردازد. نه اين هنرمندان و نه هيچ هنرمندي موظف به تبليغ و تفسير افكار شما و دولت شما نيست! شما هم براي حمايتي كه ملزم به آن هستيد، هيج توقعي نمي توانيد داشته باشيد! مفهوم!

 
بازدید : 395 بار