من ایرانی‌م؛ مرگ کسب و کار من است.

من ایرانی‌م؛ مرگ کسب و کار من است.
نوشته شده در 2020-11-13

من ایرانی‌م؛ مرگ کسب و کار من است. من از «مصیبت» درآمد دارم. من «بحران» را به فرصت تبدیل می کنم. تخصص من گرفتن کره از آب است.

اگر راننده وسیله نقلیه باشم، زمان باران و برف کرایه ها را ده برابر می‌کنم. این فرصتی است برای درآمد بیشتر! و من یک ایرانی‌م.

اگر تولیدکننده اتومبیل باشم، از ممنوعیت واردات ماشین باکیفیت خارجی استفاده می کنم و قیمت تولیدات بی کیفیت خودم را نجومی خواهم کرد. امنیت به من ربطی ندارد، چون ایرانی‌م.

اگر در عرصه دارو فعالیت کنم، زمان شیوع بیماری، دارو را صدبرابر در ناصرخسرو خواهم فروخت.‌ مگر من ایرانی نیستم؟!

اگر چیزی داشته باشم که مورد احتیاج مردم باشد، در یک فرصت مناسب آن را انبار خواهم کرد تا یکماه بعد با ده برابر سود بفروشم.

اگر بیکار باشم، شعار خواهم داد و تقصیر را گردن این و آن خواهم انداخت. اما اگردستم برسد و بتوانم، حتما هموطن خودم را هم بیکار می‌کنم. سود من در بیکاری اوست، آخر من ایرانی‌م. 

حتی اگر پزشک باشم، در بحران بیماری از بستگان بیمار بدحالم، علاوه بر تعرفه مشخص شده وزارت بهداشت، زیرمیزی بسیاری خواهم گرفت، آن هم به صورت نقد. من یک پزشک هستم، اما قبل آن ایرانی‌م.

اگر سهام دار یا مالک بیمارستان باشم، گوش به زنگ خواهم بود که در بحران بیماری و سیل و زلزله، قیمت خدماتم را بالا ببرم. به هر حال ایرانی‌م و مرگ کسب و کار من است.

اگر هنرمند باشم، در اولین فرصت اثر همکارم را به پایین خواهم کشید! ببخشید، اما این بیزینس هست، اصلا مسئله شخصی نیست!

اگر دلال ارز باشم، گوش به زنگ خواهم بود که در اولین بحران قیمت دلار را بالا ببرم تا سود فراوان بکنم. وابسته بودن قیمت ها به دلار ربطی به من ندارد، آخر ایرانی‌م.
 
اگر سرمایه داشته باشم، حتما آن را در جهت تولید هزینه نخواهم کرد! بهترین راه خرید ارز و سکه ست تا یکماه بعد با سود بیشتر آنها را بفروشم. رفتن در صف خرید ماشین بی‌کیفیت را هم فراموش نخواهم کرد. توافق کردیم که من ایرانی‌م؟!

اگر بساز و بفروش باشم، تا بتوانم از کیفیت متریال و مصالح کم خواهم کرد که سود بیشتری برایم بماند. استحکام ساختمان به من ربطی ندارد. چون من ایرانی‌م و مرگ کسب و کار من است.

اگر بقال باشم، سربزنگاه زمستان، روغن ها را انبار خواهم کرد تا چند هفته بعد با قیمت بالاتری بفروشم. چه اشکالی دارد! حالا که مرگ کسب و کار من است!

اگر مرغداری داشته باشم، میلیونها جوجه های را زنده دفن می‌ کنم تا قیمت مرغ پایین نیاید، خب مگر نه این است که مرگ کسب و کار من است!

اگر بی‌سواد هستم، چه باک! من با پول مدرک می خرم. یا در نهایت این همه دانشگاه علم و کاربردی؟! گفتم من ایرانی‌م؟

اگر هیچ کاری بلد نباشم، قبرهای بسیاری خواهم خرید تا بتوانم در زمان خوب آنها را به قیمت یک آپارتمان بفروشم.آخر می دانید، مرگ کسب و کار من است! چون من ایرانی‌م.

آبان۱۳۹۹

بازدید : 702 بار