شارلاتانیسم بدتر از کرونا

شارلاتانیسم بدتر از کرونا
نوشته شده در 2020-02-06

این بخشی از هیبتی بود که وقتی اعضاء خانه تئاتر میومدن بسته های #نوروز را دریافت کنن از بچه‌های #خانه_تئاتر می دیدند، البته به جز اون گردنی. 

خوبه که برای جلوگیری از ابتلا به #ویروس_کرونا راه حلی هست که می شه خودتو دور ازش نگهداری و مبتلا نشی. اما کاش راهی بود برای این که می‌تونستیم خودمونو از دست ویروسهایی که خودشو شبیه آدمیزاد کردن دور نگه داریم. آدم‌هایی که معکوس ویروس #کرونا که بیماری به بدن آدم می‌ده و بعد از مدتی به احتمال ۹۵ درصد خوب می‌شه، بیماری‌های روحی و روانی می‌دن که تا سالهای سال از ذهنتون بیرون نمی‌ره.
ویروسهایی که سرتا پا #شارلاتان هستن و تمام زندگیشان را دروغ و ریا گرفته اما یه جوری رفتار می کنن که تو شک می کنی به خودت و حتی تعجب می‌کنی که الان تو اونی یا اون تو!
بعضی از این آدم ها حتی منبع درآمد مشخصی ندارن و نمی دونیم منبع درآمدشون کجاست، از کجا دارن پول در میارن، هزینه زندگی‌شون رو چجور تامین می‌کنن! شاید چون ما اهل تفحص زندگی آدمها نیستیم نمی تونیم واقعیت این موارد را کشف کنیم، اما اونها انقدر سرشون تو زندگی شما هستش که حتی اگر چیزی تو زندگیتون نباشه، بسازن و بذارن تو زندگیت!
حسادت ناشی از عقده‌های فراوان که از کاستی‌های فرهنگ خانواده ‌هاشون نشات می‌گیره، اونقدر چشمشون رو کور کرده که قادر به دیدن حقیقت نیستن. ذهن مسموم‌شون مدام در حال ساختن توهم توطئه است چون خودشون مدام در حال توطئه هستن.
این ویروس‌ها ذهن آدم را مبتلا و بیمار می کنند و این بیماری تا سالهای سال از ذهن بیرون نمی‌ره. امیدوارم که بتوانیم راه پیدا کنیم برای دوری از این جور آدم‌ها. اینجور ویروس‌ هایی که چون شارلاتان هستن و با شارلاتانیزم زندگی می‌کنن شما رو هم از تیره خودشون می بینن و باورشون نمی شه شاید کسی باشه که زندگیش تمیز و عاری از همه کثافتهاییه که اونها فکر می کنن باشه.
تکنیکی که اینها به کار می برن، تهمت پراکنی افترا زدن دروغگویی درباره‌ی آدمهاست و تمام سیاهی و کثافت ذهنشون رو به دیگران نسبت می دن تا خودشون مبرا بشن. ذهن کثیفشون باعث میشه وقتی که دهنشون باز می‌شه شما فقط و فقط سیاهی بشنوید و سیاهی.
جالب اینه که خدا هر از گاهی یه تو سری چیزی بهشون می زنه، شاید تلنگری بخورن و عاقبت کارهاشون رو ببینن، ولی ذهن سیاهشون نمی‌تونه درک کنه و انگار نه انگار!
آرزو می کنم از شر این ویروسهای دو پا در امان باشید و اگه راهی پیدا کردین برای مقابله با این ویروس های آدم‌نما به من هم بگین. من متاسفانه بعد از این چهل و چند سال زندگی هنوز نتونستم خودم از شر اینها مصون نگه دارم؛ احتمالا چون بلد نیست مثل خودشون باشم. شاید بهتر باشه دعا کنیم خدا شفا بده زبون های تلخ و قلبهای سیاهشون رو. شاید شفا پیدا کردنشون بهتر از این باشه که ما راهی برای مصونیت پیدا کنیم. 

بازدید : 623 بار